Ochrona danych osobowych
INFORMACJA
O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH (dalej jako „Memorandum Informacyjne”)
1.
WSTĘP
Za
pośrednictwem niniejszego Memorandum Informacyjnego Firma udziela Państwu
informacji w zakresie praw związanych z przetwarzaniem Państwa danych osobowych
przez Firmę.
Przetwarzając
dane osobowe nasza Firma kieruje się obowiązującymi przepisami prawa.
Nasze
przetwarzanie danych osobowych odbywa się zawsze w zakresie konkretnego celu
przetwarzania. W Firmie obowiązują jasne zasady, które regulują, który
pracownik lub współpracujący podmiot może mieć dostęp do Państwa danych
osobowych oraz jakie dane osobowe może przetwarzać.
Co
do zasady nie przekazujemy Państwa danych osobowych za wyjątkiem sytuacji, w
których wymagane jest to przepisami prawa lub kiedy przepisy prawa nas do tego
upoważniają, lub w sytuacji uzasadnionego interesu (na przykład podczas wykorzystywania
usług dostawców).
Zalecamy
dokładne zapoznanie się z informacjami. Dołożyliśmy wszelkich starań, by były
jak najbardziej zrozumiałe.
Jeśli
nie wyrażacie Państwo zgody na sposób, w jaki przetwarzamy dane osobowe,
możecie Państwo w celu ochrony swoich praw podjąć kroki opisane poniżej.
Ochronę
prywatności kontroluje: Biuro Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych
ul. Stawki 2 00-193 Warszawa
kancelaria@giodo.gov.pl
https://www.giodo.gov.pl/
Niniejsze
Memorandum Informacyjne może być regularnie aktualizowane.
2.
ADMINISTRATOR
Nasza
Firma jest administratorem Państwa danych osobowych, które pozyskała od Państwa
w celu realizacji jednego lub więcej celów.
Administrator
gromadzi Państwa dane, dysponuje nimi oraz ponosi odpowiedzialność za ich
właściwe i legalne przetwarzanie. Możecie Państwo dochodzić swoich praw
względem administratora w sposób opisany w dalszej części. Administratorem jest
firma, która w chwili gromadzenia Państwa danych osobowych przekazała Państwu
za pośrednictwem swoich stron internetowych niniejsze informacje zawarte w
Memorandum Informacyjnym.
Kiedy
pozyskujemy Państwa dane osobowe:
a)
Kiedy zamawiacie Państwo u nas produkt
lub usługę
Przekazujecie
nam Państwo dane identyfikacje, ew. pozostałe dane niezbędne dla zawarcia
umowy, złożenia zamówienia, rejestracji, pierwszego zakupu, ewentualnie w celu
umożliwienia nam oceny, czy dany produkt lub usługę możemy Państwu zaoferować.
b)
Kiedy kontaktujecie się Państwo z nami i
prowadzicie rozmowy
W
przypadku, gdy gromadzimy dane osobowe podczas Państwa komunikacji z nami, czy
to drogą elektroniczną, czy też pisemnie lub telefonicznie.
3.
PRZETWORZONE DANE
Przetwarzamy
dane tylko w takim zakresie, by móc świadczyć profesjonalne usługi oraz
komfortowy serwis, dotrzymywać naszych warunków umownych, obowiązków ustawowych
oraz chronić swoich uprawnionych interesów.
Gromadzimy
przede wszystkim dane o użytkownikach naszego sklepu internetowego, z uwzględnieniem
potencjalnych klientów, którzy są zainteresowani naszymi usługami. Przetwarzamy
dane na przykładach o reprezentantach, z uwzględnieniem członków organów
statutowych i pracowników oraz osobach upoważnionych.
Przetwarzamy
Państwa dane identyfikacyjne, dane o produktach i usługach, z których Państwo
korzystacie oraz w jaki sposób, dane dotyczące naszej wzajemnej komunikacji,
jak również pozostałe dane w taki sposób, by ich zakres był adekwatny, stosowny
i ograniczony w stosunku do celów gromadzenia i przetwarzania Państwa danych
osobowych.
Naszym
celem jest świadczenie dla Państwa profesjonalnych usług i komfortowego
serwisu, musimy jednakże dotrzymywać naszych obowiązków ustawowych oraz chronić
uzasadnionych interesów.
Kategorie
danych:
a)
Dane identyfikacyjne
Na
przykład: imię i nazwisko, data urodzenia, adres, e-mail, telefon, jeśli
prowadzicie Państwo działalność gospodarczą również numer REGON oraz adres
siedziby. Powyższe dane stanowią element umowy, zamówienia, które są z nami
zawierane.
Co
więcej, administrujemy również Państwa dane dostępu - przede wszystkim loginy,
hasła oraz pozostałe środki zabezpieczające, które służą bezpiecznej
autoryzacji.
b)
Dane dotyczące produktów i usług
Przetwarzamy
również dane, które są ściśle związane z tym, w jaki sposób korzystacie Państwo
z naszych usług, lub dane, które udostępniacie nam Państwo w trakcie
korzystania z usług lub tworzycie je w inny sposób.
Niektóre
pozostałe dane ułatwiają i przyspieszają Państwa obsługę, na przykład adres IP,
informacje o przeglądarce i sprzęcie komputerowym. Równocześnie dochodzi wtedy
do zapisywania tzw. plików cookies na Państwa sprzęcie.
By
móc Państwa prawidłowo obsłużyć potrzebujemy również danych o naszej wzajemnej
komunikacji za pośrednictwem jakiegokolwiek punktu kontaktowego (przez jaki
okres czasu, na jaki temat oraz za pośrednictwem jakiego kanału kontaktujemy
się ze sobą), z uwzględnieniem rozpatrywania reklamacji oraz potrzeb
serwisowych. Przetwarzając dane osobowe przetwarzamy również informacje
zwrotne, uwagi.
Państwa
dane przetwarzamy w niezbędnym zakresie, w określonym celu - na przykład, by
móc świadczyć daną usługę.
Wiele
danych musimy przetwarzać na potrzeby archiwizacji. Niektóre dane przetwarzamy,
bowiem jest to niezbędne w celu ochrony praw oraz interesów chronionych prawem.
Przetwarzanie z powyższych przyczyn jest jednak ograniczone, zaś istnienie
uzasadnionego interesu dokładnie weryfikujemy.
4.
CELE PRZETWARZANIA
Do
celów przetwarzania danych należą następujące kategorie:
a)
Identyfikacja
By
móc zawrzeć z Państwem umowę, zamówienie i świadczyć nasze usługi, musimy znać
Państwa dane identyfikacyjne. Państwa identyfikacji oraz autoryzacji wymagamy
również w sytuacji dochodzenia przez Państwa swoich praw w zakresie ochrony
danych osobowych. Administrujemy również Państwa dane dostępu - przede
wszystkim loginy, hasła oraz pozostałe środki zabezpieczające, które służą bezpiecznej
autoryzacji.
Dane
przetwarzamy w celu realizacji umowy.
b)
Wiarygodne środowisko stron
internetowych
W
powyższym celu przetwarzamy informacje, z jakich urządzeń łączycie się Państwo
z naszymi usługami drogą elektroniczną, Państwa preferencje w zakresie ustawień
usług oraz dane, które wypełniacie Państwo na naszych aplikacjach, bowiem
chcemy zapewnić Państwu komfortowe korzystanie z naszych stron internetowych,
aplikacji. Dane zapisujemy na Państwa urządzeniach w postaci tzw. plików
cookies. Z ich pomocą możemy dostosować się do wyboru Państwa języka. O
przetwarzaniu cookies jesteście Państwo informowani oddzielnie.
Dane
przetwarzamy w celu realizacji umowy.
c)
Zarządzanie relacjami z klientami
Posiadamy
całościowy przegląd usług, z których Państwo korzystacie oraz pełny obraz
Państwa preferencji. Pracujemy z Państwem nad rozwiązaniem wszelkich kwestii
dotyczących danego produktu, informacji o produkcie i innych kwestiach.
Rozpatrujemy Państwa prośby, wymagania i reklamacje. Z uwagi na powyższe przetwarzamy
przede wszystkim właściwe dane o produktach i usługach.
Dane
przetwarzamy w celu realizacji umowy lub w celu ochrony naszych praw i
uzasadnionych interesów.
d)
Przesyłanie informacji serwisowych
W
ramach świadczenia naszych usług przesyłamy Państwu informacje, które służą do
obsługi Państwa produktu. W tym celu przetwarzamy Państwa dane osobowe.
Dane
przetwarzamy w celu realizacji umowy lub w celu ochrony naszych praw i
uzasadnionych interesów.
e)
Marketing
W
ramach działań marketingowych przesyłamy informacje handlowe dotyczące naszych
produktów i usług w różnych formach, z uwzględnieniem korespondencji pisemnej,
telefonu, SMS, adresu e-mail oraz Internetu.
Pod
pojęciem przetwarzania w celach marketingowych rozumiemy poznawanie Państwa
preferencji oraz oferty produktów dla Państwa. W tym celu stosujemy
klasyfikację i ocenę danych identyfikacyjnych, danych o produktach i usługach
oraz metody automatyczne. W oparciu o wyniki analiz jesteśmy w stanie znaleźć
dla Państwa najlepsze produkty.
Dane
przetwarzamy na podstawie Państwa zgody lub w celu ochrony naszych praw i
uzasadnionych interesów.
f)
Bezpieczeństwo i zarządzanie ryzykiem
Państwa
dane wykorzystujemy oceniając ryzyko, czy będziecie Państwo zdolni do spłaty
swoich zobowiązań względem Firmy. Musimy postępować ostrożnie, by móc Państwu
świadczyć wysokiej jakości usługi, dlatego też oceniamy dostępne informacje z
zakresu Państwa historii płatniczej względem Firmy.
Dane
przetwarzamy w celu realizacji umowy lub w celu ochrony naszych praw i uzasadnionych
interesów.
g)
Administracja wewnętrzna, raportowanie,
zarządzanie informacjami, optymalizacja procesów, szkolenia
Nasi
pracownicy, podmioty zewnętrzne współpracujące z nami, przetwarzają Państwa
dane osobowe podczas realizacji swoich zobowiązań względem Firmy. Na przykład,
dla poszczególnych przypadków biznesowych posiadamy zintegrowany system
akceptacji.
Dane
przetwarzamy w celu ochrony naszych praw i uzasadnionych interesów.
5.
PRZECHOWYWANIE DANYCH
Przechowujemy
Państwa dane tylko przez niezbędny okres czasu, archiwizujemy je przez okres 10
lat, który nakładają na nas przepisy prawa. Pracując z Państwa danymi
postępujemy zgodnie z zasadami minimalizacji danych. Oznacza to, że mamy
ustalone ścisłe zasady archiwizacji wewnętrznej, które gwarantują, że danych
nie będziemy przechowywać dłużej, niż jest to dozwolone. W przypadku znaczącej
większości relacji biznesowych musimy zgodnie z ustawą o podatku VAT
przechowywać wszystkie dokumenty fiskalne oraz ewidencję ze szczegółowymi
informacjami w zakresie świadczonych wybranych usług przez okres 10 lat od
zakończenia okresu rozliczeniowego, w którym nastąpiło świadczenie.
Dane
przetwarzane za Państwa zgodą przechowujemy przez okres, na który została nam
udzielona zgoda. W przypadku udzielenia zgody na przetwarzanie dla celów
marketingu, przetwarzamy Państwa dane osobowego przez okres trwania naszego
stosunku umownego a następnie przez okres [5
lat] od jego zakończenia.
W
celu wykluczenia wątpliwości, samą zgodę, zmianę lub wycofanie zgody
przechowujemy z tytułu naszych uzasadnionych interesów przez cały okres
obowiązywania zgody oraz przez [5 lat od]
chwili wygaśnięcia.
6.
OBOWIĄZEK UDOSTĘPNIENIA DANYCH
Udostępnienie
danych, które nam Państwo przekazujecie za swoją zgodą, jest dobrowolne.
Prosimy o przekazanie pozostałych danych osobowych, jeśli ich przetwarzanie
jest niezbędne dla realizacji umowy, naszych obowiązków prawnych lub ochrony
naszych uzasadnionych interesów.
Jeśli
nie udostępnicie nam Państwo tych danych, nie możemy Państwu zapewnić danego
produktu, usługi lub innego świadczenia, w przypadku których prosimy o
przekazanie danych.
Niektóre
dane gromadzimy i przetwarzamy tylko za Państwa zgodą. Chodzi przede wszystkim
o dane przetwarzane w celach marketingowych. Udzielenie tych danych jest
dobrowolne a swoją zgodę możecie Państwo wycofać w dowolnym momencie.
W
pozostałych przypadkach, kiedy prosimy o Państwa dane osobowe, ich
udostępnienie jest obligatoryjne. Zwykle bierzemy od Państwa dane
identyfikacyjne, ponieważ są one niezbędne do zawarcia i realizacji umowy z
Państwem, realizacji naszych obowiązków wynikających z przepisów prawa lub w
celu ochrony naszych uzasadnionych interesów.
7.
ŹRÓDŁA DANYCH OSOBOWYCH
W
zależności od sytuacji przetwarzamy dane, które uzyskaliśmy od Państwa,
następnie dane ze źródeł publicznych i rejestrów, np. rejestru ds. działalności
gospodarczych, https://stat.gov.pl/ , jak również dane od osób trzecich.
Przetwarzamy
przede wszystkim dane, które sami Państwo udostępniacie, lub które wytwarzacie
poprzez swoją aktywność.
8.
ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH
Państwa
dane osobowe udostępniamy również wewnętrznym i zewnętrznym podmiotom, które
przetwarzają Państwa dane oraz właściwe dane o produktach i usługach, a którzy
tym samym stają się dla nas podmiotami przetwarzającymi dane osobowe.
Podmiot
przetwarzający dane uprawniony jest do wykorzystywania ich wyłącznie dla celów
realizacji działań, do których został upoważniony przez właściwego
administratora. W takiej sytuacji dla celów realizacji działań z zakresu
przetwarzania danych nie jest wymagana Państwa zgoda, bowiem takie
przetwarzanie umożliwiają bezpośrednio przepisy prawa. Dostawcami są przede
wszystkim: nasi dostawcy usług IT, podmioty windykujące nasze należności,
dostawcy usług pocztowych, w tym kurierzy.
9.
PRAWA
Państwa
dane przetwarzamy transparentnie, prawidłowo i legalnie.
a)
Dostęp do danych
Przysługuje
Państwu prawo dostępu do swoich danych, wyjaśnień, jak również inne prawa,
jeśli podejrzewacie Państwo, że przetwarzanie danych jest nieprawidłowe.
Możecie Państwo również złożyć skargę w Urzędzie ds. ochrony danych osobowych.
b)
Zmiana danych
Jeśli
Państwa dane są nieprawidłowe, niedokładne, oczywiście skorygujemy je. Mając na
uwadze cele, dla których dane są przetwarzane, przysługuje Państwu prawo do
uzupełnienia tych danych.
c)
Usunięcie danych
Przysługuje
Państwu prawo usunięcia danych osobowych w przypadku nieuprawnionego
przetwarzania tych danych przez nas.
d)
Ograniczenie przetwarzania danych
osobowych
Przysługuje
Państwu również prawo do blokady danych.
e)
Odmowa udzielenia danych
Możecie
Państwo odmówić udostępnienia nam danych osobowych, o które prosimy. Jeśli
dotyczy to takich danych, których udostępnienie przez Państwa jest
obligatoryjne, nie możemy Państwu świadczyć takiej usługi.
f)
Wycofanie zgody
W
sytuacji, kiedy dla celów przetwarzania Państwa danych prosimy o wyrażenie
zgody, możecie ją Państwo wycofać w dowolnym momencie. Wycofanie zgody
pozostaje bez wpływu na przetwarzanie Państwa danych przez okres, na który
została wydana zgodna, jak również na przetwarzanie Państwa danych z innych
podstaw prawnych, jeśli dotyczą (np. przestrzeganie obowiązków wynikających z
przepisów prawa lub w celach naszych uzasadnionych interesów).
Odwiedzających
nasze strony internetowe mogą swoją zgodę na przetwarzanie plików cookies
ograniczyć w sposób opisany na właściwych stronach internetowych.
g)
Możliwość przeniesienia danych
Przysługuje
Państwu prawo uzyskania danych, które nam Państwo przekazaliście, w
uporządkowanym, zwykle stosowanym i czytelnym maszynowo formacie; bądź też
prawo żądania bezpośredniego udostępnienia danych osobowych innemu administratorowi.
h)
Sprzeciw wobec przetwarzania
Przysługuje
Państwu prawo wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania
danych z tytułu uzasadnionego interesu.
Przysługuje
Państwu prawo wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu, w tym na profilowanie,
jeśli dotyczy marketingu bezpośredniego. Jeśli wniesiecie Państwo sprzeciw
wobec przetwarzania dla celów marketingu bezpośredniego, Państwa dane osobowe
nie będą w tych celach dalej przetwarzane.
10.
ZASTOSOWANE TERMINY
uzasadniony
interes
|
interes
administratora lub podmiotu trzeciego w sytuacji, gdy podmiot danych jest
klientem administratora (np. ochrona własności).
|
dane osobowe
|
informacje o
konkretnej, zidentyfikowanej osobie.
|
odbiorca
|
podmiot,
któremu są przekazywane dane.
|
administrator
|
podmiot, który
określa cel i środki przetwarzania danych osobowych; administrator może
powołać do przetwarzania danych podmiot przetwarzający.
|
podmiot danych
|
osoba
fizyczna, której dotyczą dane osobowe.
|
cel
|
powód, dla
którego administrator wykorzystuje dane osobowe.
|
przetwarzanie
|
działania,
które administrator lub podmiot przetwarzający podejmuje w odniesieniu do
danych osobowych.
|
podmiot
przetwarzający
|
podmiot, który
dla administratora przetwarza dane osobowe.
|
produkt
|
oznacza
produkty i usługi oferowane przez Firmę.
|
usługa
|
oznacza
usługi, które oferujemy Państwu, z uwzględnieniem naszych produktów, usług
oferowanych online oraz ich wsparcia.
|
11.
KONTAKT DO ADMINISTRATORA
https://firma.jadar-auto.pl/kontakt